Dubbel-geneukt, gestorven-genaaid

Dubbel-geneukt, gestorven-genaaid

Charles Bukowski

De Boekenweek staat in het teken van verboden vruchten. Mooie tijd om de beste seksscènes van de Lebowski-stal te halen. Vandaag: seks met een lijk in Charles Bukowski's Fuck Machine.


‘Dus,’ zei Tony, zijn glas volschenkend, ‘als we nou toch met dit lijk opgescheept zitten dan kunnen we net zo goed even naar ’m gaan kijken.’
‘Naar ’m kijken?’
‘Ja, naar ’m kijken.’
‘Durf jij?’ vroeg Bill.
‘Kweenie.’
‘Knijp je ’m?’
‘Tuurlijk. Ben hier niet in getraind,’ zei Tony.
‘Vooruit. Jij trekt ’t laken naar achteren,’ zei Bill, ‘maar vul eerst me glas bij. Eerst inschenken, dan ’t laken wegtrekken.’
‘Oké,’ zei Tony.
Hij schonk Bills glas vol. Liep toen naar ’t bed.
‘Hatsekiedee,’ zei Tony, ‘daar gaat ie!’
Tony trok het laken helemaal naar achteren. Hij hield zijn ogen stijf dicht.
‘Godsamme!’ zei Bill, ‘’t is een wijf! Een jong wijf!’
Tony deed zijn ogen open. ‘Ja. Was jong. Allejezus, kijk ’s naar dat lange blonde haar, helemaal tot onder d’r reet. Maar ze is dood! Definitief hartstikke morsdood, voor eeuwig en altijd. Doodzonde! Ik snap er geen reet van.’
‘Hoe oud was ze denk je? Ze ziet er niet dood uit,’ zei Bill.
‘Ze is ’t wel.’
‘Maar moet je die tieten zien! Die dijen! Die poes! Die poes, die ziet er nog steeds springlevend uit!’
‘Ja,’ zei Tony, ‘de poes, zeggen ze, komt ’t eerst en gaat ’t laatst.’
Tony liep naar de poes, raakte ’m aan. Toen tilde hij een tiet op, zoende dat verdomde dooie ding. ‘Het is zo triest, ’t is allemaal zo triest – dat we ons hele leven als idioten leven en dan op het end de pijp uitgaan.’ 
‘Je moet niet aan d’r lichaam komen,’ zei Bill. 
‘Ze is mooi,’ zei Tony, ‘zelfs dood is ze mooi.’ 
‘Ja, maar als ze nog leefde dan zou ze geen eens twee keer kijken naar ’n schooier als jij. Dat weet je toch?’ 
‘Tuurlijk! En dat is ’t ’m juist! Nou kan ze geen “nee” zeggen!’
‘Waar heb je ’t in jezusnaam over?’
‘Ik bedoel,’ zei Tony, ‘dat m’n lul stijf is. Behoorlijk stijf!’
Tony liep naar de tafel, pakte de grote fles en schonk z’n glas vol. Sloeg ’t achterover. Daarna liep hij weer naar het bed, begon de tieten te zoenen, haalde z’n handen door haar lange haar, en kuste uiteindelijk die dooie mond met een kus van de levenden naar de doden. En toen klom hij boven op d’r en douwde ’m erin. Het was lekker. Tony ramde en ramde. Nog nooit van z’n leven had ie zo lekker geneukt. Hij kwam klaar, rolde van d’r af en droogde zich met ’t laken. 
Bill had de hele tijd zitten kijken terwijl hij uit de grote fles zoete wijn dronk in het schemerige lamplicht.
‘Jezus, Bill, ’t was geweldig, echt geweldig!’
‘Je bent niet goed bij je hoofd! Je hebt net ’n dood wijf geneukt!’
‘En jij hebt je hele leven lang dooie wijven geneukt – dooie wijven met dooie zielen en dooie kutten – je wist ’t alleen niet! Het spijt me Bill, maar ze was geweldig om te neuken. Ik schaam me niet.’
‘Was ze echt zo goed?’ vroeg Bill.
‘Je gelooft ’t nooit.’
Tony liep naar de plee om te pissen.
Toen hij terugkwam, was Bill boven op ’t lijk geklommen. Bill was goed bezig. Hij kreunde en steunde. Toen boog hij voorover, zoende die dooie mond, en kwam klaar. Bill rolde van d’r af, kwam op de rand van het laken terecht, veegde zich af. ‘Je heb gelijk. Zo lekker heb ik nog nooit geneukt!’ 
Ze zaten alle twee in hun stoel en keken naar haar.
‘Hoe zou ze geheten hebben?’ vroeg Tony. ‘Ik ben verliefd.’
Bill lachte. ‘Nou weet ik zeker dat je lazarus bent! Alleen een stomme idioot wordt verliefd op ’n levend wijf; en nou moet jij verslingerd raken aan ’n dooie.’ 
‘Oké, oké, ik ben verslingerd aan d’r,’ zei Tony. 
‘Goed, je bent verslingerd,’ zei Bill, ‘wat doen we nou?’ 
‘Haar als de sodemieter de deur uit werken!’ antwoordde Tony. 
‘Hoe?’ 
‘Dezelfde manier waarop we d’r naar binnen gekregen hebben – de trap af.’
‘En dan?’ 
‘Dan jouw auto in. We rijden met d’r naar Venice Beach, gooien d’r in de oceaan.’
‘Da’s koud.’ 
‘Ze zal ’r niks van voelen net zo min als ze je pik voelde.’
‘En hoe zit ’t met jouw pik?’ vroeg Bill.
‘Daar heeft ze ook niks van gemerkt,’ antwoordde Tony.
Daar lag ze dan, dubbel-geneukt, gestorven-genaaid op het laken.

Lees hier meer over Fuck Machine en andere verhalen van alledaagse waanzin.


Gepost in: current affairs op 2017-03-27

Door Charles Bukowski

Charles Bukowski (1920-1994) werd geboren in Duitsland en emigreerde op jonge leeftijd met zijn ouders naar Los Angeles, waar hij tot zijn dood woonde. Bukowski’s jeugd was er een van armoede en ellende, met een werkloze, gewelddadige vader. Charles groeide op als verlegen einzelgänger met een Duits accent, een zware vorm van acne en hij ontwikkelde al op jonge leeftijd een alcoholverslaving. In 1969 zegde hij zijn baan op en begon aan de roman Postkantoor, die zoals al zijn werk bijna geheel autobiografisch is. Dankzij de rauwe toon en de realistische thematiek – seks, drank en geldgebrek – bereikte het werk van Bukowski een absolute cultstatus. Bij Lebowski verschijnt in het najaar 2016 de dichtbundel Bukowski On Cats.


Ook van Charles Bukowski

Legerdump (uit: Katers en poezen)

mijn vrouw is angstiger dan ik
en we waren in die winkel
wat aan het rondsnuffelen toen
mijn vrouw zei: ‘ik wil
gasmaskers.’


Rejection is good for the soul: Bukowski on writing

1. Give yourself time to mature as a writer.

“Well, I’m 34 now. If I don’t make it by the time I’m 60, I’m just going to give myself 10 more years.”




recente posts

Worst

Worst

Jonah Falke
Gepost op: 2018-01-19 in: current affairs
Gepost op: 2018-01-19 in: faits divers
Taal

Taal

Sabine van den Berg
Gepost op: 2018-01-19 in: faits divers
Waarheid

Waarheid

Jonah Falke
Gepost op: 2018-01-18 in: current affairs